Klasika! Vajíčka se v programu Metabolic Balance vyskytují jako skvělý zdroj bílkovin. Každý má ve svém jídelním plánu doporučený nějaký počet vajec pro přísnou fázi. Někdo má 2 vajíčka za týden, někdo 8 vajec za týden. To záleží na tom, jak vám vyšly laboratorní hodnoty, zda jsou v těle přítomny nějaké záněty apod. Pokud nemáte svůj jídelní plán na základě laboratorních hodnot, tak doporučuji jíst 4 – 6 vajíček za týden, z čehož na jednu porci použijte vždy 2 vejce. Vajíčka lze připravit různě, ale já je mám asi nejraději jako takovou hodně vláčnou „francouzskou“ omeletu. Ona to není úplně tak omeleta, ale spíše krátce míchaná vajíčka, zabalená jakoby do omelety, kterou jsem poprvé ochutnala v Paříži a od té doby je takhle miluji. Povrch omelety má být krásně hladký a zlatý bez známek opečení. Vejce uvnitř jsou udělaná jen tak akorát a pěkně krémová. Vejce, máslo, sůl – absolutní kouzlo!

Budete potřebovat

  • Bílkovina: 2 vejce od šťastných slepiček
  • Zelenina: 100 – 130g rukoly nebo mladých špenátových listů (nebo porce dle vašeho plánu). Můžete použít i jakoukoli jinou zeleninu, kterou máte doma (v druhé verzi mám jarní cibulku, rajčátko, papriku a mrkev)
  • Dochucení: sůl, pepř, jablečný nebo balsamikový ocet v bio kvalitě
  • Tuk: 1 pol. lžíce Ghí (přepuštěné máslo), 1 pol. lžíce olivového oleje extra virgin
  • Příloha: 25 – 50g celozrnný žitný chleba nebo knäckbrot

Postup

  • Salát
    Nejdříve si připravte rukolový nebo špenátový salát.
  • Rukolu nebo špenátové listy osolte, přidejte 1 čaj. lžičku kvalitního jablečného octa a 1 pol. lžíci olivového oleje, extra virgin.
  • Vše promíchejte a připravte salát jako oblohu na talíř.

Vejce

  • A jdeme na přípravu vajíček.
  • Na pánvi rozehřejte Ghí (krásně voní a vajíčka s ním chutnají dokonale).
  • Rozklepněte 2 vejce, můžete je rozšlehat vidličkou (ale nemusíte), vlijte na rozehřátou pánev a nechte je jen tak chvíli prohřát.
  • Jakmile začnou vajíčka zlehka tuhnout, tak je vařečkou jemně protáhněte po pánvi, sem a tam, aby se mírně propojily (nechceme aby z toho byla normální míchaná vajíčka, ale chceme z toho mít něco mezi jemnou vláčnou omeletou uvnitř s míchanými vejci).
  • Ještě než jsou vejce úplně tuhá, tak je vařečkou můžete stočit do tvar omelety. V zásadě jde jen o to začít jako s míchanými vajíčky, ale nenechat vejce ztuhnout v jednom kuse.
  • V závěru se už vejce nechají jen mírně odspodu zatáhnout a pak se opatrně přeloží a nandají na talíř. A nebo z pánve nechte jen tak sklouznout na talíř. Nepřilnavá pánev a stěrka jsou základ.
  • Omeleta by měla mít takovou hodně vláčnou konzistenci, hlavně by neměla být úplně tuhá. Zjednodušený videorecept na přípravu takové francouzské omelety najdete např. zde>> nebo tady>>
  • Servírujte se salátem z rukoly nebo mladých špenátových listů a jemnou zálivkou z jabl. octa, olivového oleje a soli, s celozrnným žitným chlebem nebo knäckbrotem.

Dobrou chuť s Metabolic Balance!

Francouzská omeleta, rukola - recepty pro hubnutí, recepty Metabolic Balance, Low carb

Francouzská omeleta, rukola – recepty pro hubnutí, recepty Metabolic Balance, Low carb

Vajíčka se špenátovým salátem - recepty Metabolic Balance

Vajíčka se špenátovým salátem – recepty Metabolic Balance

Vajíčka se zeleninovou oblohou - recepty na hubnutí, recepty Metabolic Balance

Vajíčka se zeleninovou oblohou – recepty na hubnutí, recepty Metabolic Balance