Zdravé tuky při hubnutí – nešiďte se!

V programu metabolic balance® je doporučeno v prvních 14 dnech, v rámci přísné fáze,  vyloučit veškeré oleje a vnější tuky. Pokud však máte tuto 14 denní fázi bez tuků a olejů již za sebou, je vaším aktuálním nejdůležitějším úkolem doplnit do svého jídelníčku 3 pol. lžíce za studena lisovaných kvalitních olejů na den. Jedná se primárně o oleje, které obsahují vysoké množství Omega 3 nenasycených mastných kyselin. Někteří z vás se ptají: Proč mám zařazovat tuky, když nemám vůbec potřebu? Mám s tuky v jídle psychický problém! Bojím se totiž, že nezhubnu! Po tucích se přece tloustne, tak proč jsou v programu metabolic balance® „povinné“? Některé oleje máte přímo doporučené ve vašem jídlením plánu, ale já doporučuji zařadit i další, o kterých se dočtete právě níže. Ty správné tuky ve stravě jsou tím primárním zdrojem té dlouhotrvající energie, podporují spalování tuků a mají vliv i na naši náladu a celkově na to, jak se cítíme! Nevěříte? Vysvětlení, proč není dobré si to zjednodušovat a tuky svévolně vynechávat! Zobrazit celý článek

Doplňující informace pro klienty, kteří si chtějí udržet nebo nabrat hmotnost v metabolic balance®

Bára Wolfová Balcarová - odborný výživový Metabolic balance®

Patříte mezi ty, kteří nepotřebují hubnout? Jste až moc „štíhlí“ a rozhodli jste se pro program metabolic balance® za účelem přibrání? Nebo máte svoji optimální hmotnost a jde vám primárně o restart metabolizmu a udržení váhy? Patříte-li tedy ke klientům, kteří nechtějí hubnout, ale naopak chtějí přibrat, nebo si svoji hmotnost udržet, budou se vás týkat tyto praktické tipy a doporučení, která ve svém jídelním plánu nenajdete. Jak tedy postupovat ve všech fázích programu metabolic balance®, pokud nechcete hubnout, to se dočtete v tomto článku…

Zobrazit celý článek

30 praktických tipů pro 4. udržovací fázi metabolic balance®

Bára Wolfová Balcarová - odborný výživový Metabolic balance®

Aneb jak fungovat s metabolicky vstřícnými principy v reálném životě? Jak předcházet jo-jo efektu? Hlavní myšlenkou 4. fáze je dlouhodobě udržet dosažené výsledky. Je pravda, že snáze se to řekne, než udělá! A právě proto jsem tento článek věnovala praktickým krokům, které vám ukáží, jak proměnit své dosavadní zkušenosti z programu metabolic balance® v trvale udržitelné, zdravé návyky na celý zbytek života. Protože právě o to jde: ne o nějaký krátkodobý nápravný prostředek, krátkodobou dietu, ani o dočasné řešení, ale o vytvoření celoživotních návyků, díky kterým budete vždy směřovat k tomu, co je pro vás „zdravější“.

Zobrazit celý článek

Hlíva ústřičná s cuketou podle metabolic balance®

Hlíva úsřičná s ciketou | recepty metabolic balance

Kdo tvrdí, že zdravé jídlo nemůže chutnat dobře, tak se osudově mýlí! Tohle v metabolic balance prostě neplatí. Vyzkoušejte tento snadný, ultrarychlý, metabolicky vstřícný recept, vhodný pro zdravý metabolizmus i štíhlou linii, a navíc i néééskutečně chutný. Hotovo za 15 minut. Osmahnutá hlíva ústřičná s cuketkou na žitném opečeném chlebu neměla chybu.

Zobrazit celý článek

Houby v metabolic balance® – bílkovina nebo zelenina?

houby v programu metabolic balance

Tohle bývá velmi častá otázka… „V mém jídelním plánu a v seznamu doporučených potravin je uvedeno: večeře – houby (bílkovina) – a v seznamu houby je uvedena hlíva ústřičná a houba shittake. Ale v seznamu zeleniny je uveden hřib – tak tomu nerozumím, houby jsou bílkoviny nebo zelenina? Jak to tedy je?“ Takže – platí to, že není houba jako houba! 😉

Zobrazit celý článek

Chermoula kuře po marocku v metabolic balance®

Chermoula, kuře, zelenina podle metabolic balance

Copak je to Chermoula? Chermoula je marocká omáčka, která se tradičně používá s rybami, ale v tomto receptu jsem ji použila se zeleninou a kuřetem. Suroviny se mohou lišit podle místa, ale obecně obsahují římský kmín, papriku, citrón, česnek, koriandr a olivový olej. Někdy může být hodně pikantní a některé verze mají jako přísady cibuli a petrželové listy. Tuhle jednoduchou marockou omáčku si fakt zamilujete! Můžete si ji totiž připravit s drůbeží, masem, rybami, mořskými plody, luštěninami, ale i s tofu. Je intenzivní, voňavá, návyková, snadná na přípravu a skvěle doplní jakékoli jídlo… Obměňovat ji můžete podle své chuti. Zobrazit celý článek