VEGETARIAN, VEGAN

Hlíva ústřičná není jen zdravou pochoutkou, ale také vynikajícím zdrojem bílkovin! Pár běžných surovin, minimální práce, zato maximální efekt. Tento postup jsem se naučila před lety na kurzu vaření pro poradce metabolic balance. Do té doby mě hlíva nic moc neříkala. Od té doby se v ní mohu ujíst, Tenhle způspb je prostě nej nej nej… něvřěte mě, ale vyzkoušejte ho ! A ta lahodná chuť… Doporučuji!

 

INGREDIENCE
Chcete-li 2 porce, zdvojnásobte gramáž. Gramáž jednotlivých porcí si rozpočtěte podle osobního jídelního plánu.

  • 1 porce hlívy ústřičné (gramáž dle osobního jídelního plánu nebo 120 – 160g) – vybírejte větší klobouky, lépe se s nimi pracuje
  • 1 porce čerstvé zeleniny – já zvolila mangold, avokádo a jarní cibulku (vyberte si zeleninu dle osobního plánu)
  • Za studena lisovaný olej (lněný, konopný, olivový, …)
  • jablečný ocet v bio kvalitě (nebo balzamikový)
  • hrst bylinek (např. bazalka, koriandr apod.)
  •  sůl a kmín dle chuti
  • od 4. fáze přidávám „pár kapek“ medu (zálivka s medem nemá chybu)

POSTUP

  • Nejdříve si připravte zeleninový salát z čerstvé zeleniny dle vašeho osobního plánu.
  • Ochuťte solí, jablečným octem a za studena lisovaným olejem.
  • Poté potřete dno pánve troškou oleje (olej rozetřete ubrouskem po pánvi, neměl by tam „plavat“!
  • Rozložte na ni rovnoměrně kloboučky hlívy, osolte je a okmínujte.
  • Poté je si najděte kastrol, který má zhruba stejně velké dno, jako pánev, na které hlívu připravujete. Dno kastrolu položte jako těžítko na hlívu, která je pánvi. Kloboučky jsou tak krásně zatíženy dnem kastrolu, rovnoměrně se vyrovnají a krásně se propečou a zůstanou krásně šťavnaté.
  • Nje ebo grilujte standardním způsobem, jak jste navyklí, ale ten můj je opravdu super!
  •  Poté hlívu poklaďte na salát, hezky naaranžujte a užijte si tuhle lahůdku!

Dobrou chuť s metabolic balance

IMG_5037

 

Hlíva ústřičná podle metabolic balance

Hlíva ústřičná podle metabolic balance