Symbol jara, to je rostlinný klíček. Semeno je spící jádro života. Rostlinné klíčky totiž mají jedno společné. Voda a nabobtnání a následné klíčení v nich totiž vyvolá doslova bombastickou reakci.V plánech metabolic balance se vyskytují různé klíčky a výhonky velice často! Pro některé typy lidí je to metabolicky vhodná bílkovina, pro jiné je to metabolicky zelenina. Mnoho z vás neví jak je vhodně zařadit do kuchyně. Někdo s nimi nemá problém při trávení ani ve stavu sysrovém ani ve stavu krátce tepelně upraveném. Někteří však s klíčky „bojují“. Tento recept je hlavně pro ty zvás, kteří mají klíčky zařazenou mezi bílkoviny. Je rychlý, chutný, a pro většinu i velmi dobře stravitelný (mimo jiné díky použitému koření a krátké tepelné úpravě klíčků či výhonků).

Ingredience

  • porce klíčků/ výhonků (já jsem použila v receptu naklíčené fazole mungo, ale můžeet použít i jiné klíčky)
  • porce zeleniny, cuketa + lilek + rajčátko (nebo můžete použít jinou zeleninu, kterou máte doporučenou v osobním plánu)
  • řepkový nebo olivový olej
  • sůl, pepř podle chuti
  • 1 čl kukrkumy
  • 1 čl indické garam massaly (nemáte-li garam massalu, můžeet použít mletý římské kmín)
  • Pokud nemáte rádi chuť indického koření, můžete vymyslet vlastní směs, která vám bude chutnat.

Postup

Na pánvi na trošce oleje osmahněte rychle na kousky střední kousky nakrájenou cuketu a lilek.

Přidejte koření (sůl, kurkumu, garam massalu) a dobře prolněte.

Po chvíli přidejte nakrájené rajčátko a porci klíčků.

Vše promíchejte a krátce osmahněte.

Někomu to stačí již tato připravemé, podáváné se 100% celozrnným žitným chlebem.

Já upřednostňuji dát směs ještě na 5 min. pod grill zapéci – chutě tak ještě lépe prolnou.

Podáváme se 100% celozrnným žitným chlebem.

 

Dobrou chuť s recepty metabolic balance

DSC_1343 – kopie

 

kliceni