Dnes pro vás mám inspiraci na patizonovou koprovku s žitným knedlíkem. Odjakživa miluji koprovku. Strašně moc! Bohužel, v té běžné podobě má tahle omáčka k receptům na hubnutí docela daleko. Míchání bílkovin a “nedietní” knedlíky, kalorická bomba – to prostě k metabolicky podporujícím principům moc nepatří. Alternativ, jak připravot koprovku zdravě je určitě více, dnes jsem využila sílu patizonu. Nepoužila jsem ani kapku smetany či mléka. Jak na to? Čtěte dál…

Pro smetanovou chuť jsem využila právě málo používaný patizon, který mám ve svém seznamu potravin. Patizony jsou odrůdou tykví. Ale nechutnají jako dýně, nechutnají ani jako cuketa, ani jako lilek. Proto se pěstují a proto se z nich vaří. Patizon totiž nenapodobuje žádnou jinou zeleninu. Patizon je prostě svůj, má vlastní chuť, je nezaměnitelný a z mého pohledu pro metabolicky vstřícnou kuchyni dokonalý.

Budete potřebovat (na 1 porci)

  • 2 vejce
  • 120g patizonu
  • 30g cibule (šalotka)
  • pár lišek (na ozdobu, není nutné)
  • sůl, pepř, kopr, jablečný ocet
  • ghí nebo sušený zeleninový vývar

Postup

  • Jemně nakrájenou cibuli orestujeme na ghí do zesklovatění.
  • Patizon očistíme a nakrájíme na kostičky (není třeba loupat). Přidáme ho k cibuli a zalijeme vodou těsně po okraj patizonu. Vaříme na mírném ohni doměkka.
  • Osolíme, jemně opepříme.
  • Rozmixujeme na hladký krém, přidáme hrst nasekaného kopru a dle chuti jablečný ocet.
  • Jako bílkovinu jsem použila 2 vejce od šťastných slepiček, vařená natvrdo (výborná by byla i ztracená).
  • Protože jsem měla doma lišky, které v rámci Metabolic Balance patří do zeleniny, ozdobila jsem koprovku ještě několika, na ghí orestovanými, liškami (ale to již není třeba).

Jak na knedlík z žitné mouky?

Tentokrát jsem si připravila jako stylovou přílohu i celozrnný žitný knedlík, vařený na páře, ve fólii.

150g žitné mouky, 50g žitné krupice, cca 100ml vody, lžička soli, lžička jedlé sody. Vypracujeme těsto, které tvarujeme do knedlíku, zabalíme ho do potravinové fólie a vaříme v té fólii na pařáčku v páře, cca 15 minut. Možná by šel připravit i ve vodní lázni v hrnku, který vysypeme moukou – příště vyzkouším…

Tip

Pokud jste na začátku Metabolic Balance a dodržujete přísnou fázi bez tuků, vynechte Ghí a zeleninu podlijte pouze sušeným zeleninovým vývarem.

Koprová omáčka z patizonu, knedlík z žitné mouky - recepty pro hubnutí a zdravý metabolizmus, program Metabolic Balance1

Koprová omáčka z patizonu, knedlík z žitné mouky – recepty pro hubnutí a zdravý metabolizmus, program Metabolic Balance1

A už jste viděli můj nový eBook?

Můj ukázkový hubnoucí jídelníček na 30 dnů? Je plný mých oblíbených snídaní, obědů a večeří, které podporují hubnutí o naše metabolické zdraví. Více informací najdete zde>>.

Můj ukázkový hubnoucí jídelníček na 30 dnů - jezte podle principů Metabolic Balance , zhubněte a omládněte

Můj ukázkový hubnoucí jídelníček na 30 dnů – jezte podle principů Metabolic Balance , zhubněte a omládněte