VEGETARIAN, VEGAN

Hlíva ústřičná není jen zdravou pochoutkou, ale také vynikajícím zdrojem bílkovin! Pár běžných surovin, minimální práce, zato maximální efekt. Doporučujeme!

(Inspirováno apetitonline.cz)

 

INGREDIENCE

Gramáž jednotlivých porcí si rozpočtěte podle osobního jídelního plánu.
Pro ty z vás, kteří nemají svůj osobní plán s doporučenou gramáží pro 1 porci může být 1 porce = cca 120 – 160g

  • 1 porce hlívy ústřičné (gramáž dle osobního jídelního plánu nebo 120 – 160g)
  • 1 – 2 stroužky česneku (dle chuti), ale nevyloupané
  • 1/2 cibule, nakrájená na kolečka
  • Olivový olej
  • hrst bylinek (ideální je rozmarýn, tymián, majoránka nebo šalvěj)
  • sůl a hrubě mletý pepř

Na kaši

  • 1 porce kořenové zeleniny dle výběru (doporučuji např. celer, pastiňák nebo petžel či mrkev) – (gramáž dle osobního jídelního plánu nebo 120 – 160g)
  • 1 lžíce másla (ve veganské úpravě místo másla použijte kvalitní, za studena lisovaný olivový olej)
  • sůl a čerstvě mletý pepř
  • zelené lístky (např. polníček) k podávání

POSTUP

  1. Předehřejte troubu na 200 °C. Hlívu očistěte a větší hlavičky natrhejte na menší kusy. Houby vsypte do pekáčku, přihoďte nevyloupané stroužky česneku, nakrájenou cibuli, přidejte olej, máslo, rozmarýn a šalvěj. Osolte, opepřete a vše promíchejte. Dejte do trouby a pečte podle potřeby, cca 30 min.
  2. Mezitím uvařte v osolené vodě vybranou kořenovou zeleninu doměkka; trvá to asi 15 minut. Přidejte máslo, osolte a opepřete

    a rozšťouchejte nebo rozmixujte na kaši. Podávejte s pečenou hlívou a ozdobené zelenými lístky.

Dobrou chuť s metabolic balance ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA