Jak se připravit na den „mimo plán“ (hřešení) a co dělat den poté? Jste již nějaký čas v programu Metabolic Balance a rádi byste si vyzkoušeli nějaký ten „hřešící den“, den „mimo plán“? Připravila jsme pro vás takový „mini návod“, jak se na takový den připravit, jak ho prožít a jak se zachovat den poté.

Kdy ne?

Pokud jste v redukční fázi krátce, tedy ne déle, jak 8 týdnů, není pro vás „hřešící den“ vůbec vhodný. V této době většina lidí ještě není v nových návycích a vnitřní biochemii stabilní a může se snadno stát, že by vás jeden „den mimo plán“ stál obrovské úsilí vrátit se zpět.

Kdy ano?

„Hřešící den“, nebo-li „den mimo plán“ se obecně zařazuje až ve chvíli, kdy jste blízko svému cíli, nebo když máte za sebou již několik týdnů v programu (optimální je doba 3 – 6 měsíců), když se cítíte stabilní jak na úrovni nových návyků, tak na úrovni chutí, tedy nemáte hlad mezi jídly, nemáte chutě na nezdravé potraviny, máte dostatek energie, tělo dobře hubne, a vy se cítíte skvěle ve svém těle.

Co dělat v den, kdy plánujete jíst „mimo plán“

  • Jezte pouze bílkovinu a zeleninu (snídaně, oběd, večeře). Klidně si navyšte porci bílkoviny a zeleniny o +20g. Vynechte u všech jídel chleba a ovoce!!!
  • Preferujte „snídaně naslano“ (např. vejce + zelenina, maso + zelenina, drůbež + zelenina, sýr + zelenina, ořechy/ semínka + zelenina, mandeláda s jablkem může být.
  • Pijte hodně čisté vody mezi jídly, více, než obvykle.
  • Pokud plánujete dát si skleničku alkoholu, vybírejte alkohol s nízkým obsahem cukru, vhodné je suché bílé víno, suché prosecco apod. Před napitím si vždy dejte několik soust bílkoviny (např. 2 – 3 mandličky, kousek sýry, kousek šunky, masa apod.) – předcházíte tím zvýšení krevního cukru a inzulinu, tedy chutím a návalům hladu. Každou sklenku vína zapijte 2 – 3 dcl čisté vody (alkohol je třeba ředit, proto se tohle pravidlo „1 dcl vína + 2 dcl vody“  snažte opravdu dodržet.

Co dělat den poté

  • Den poté doporučuji pročištění střeva pomocí zaječické minerální vody (využít můžete i domácí klystýr).
  • Den až dva poté jezte opět pouze bílkovinu a zeleninu, porce větší o +20 – 30g. V tento den opět vynechte chleba a ovoce. A nezapomínejte na 3 pol. lžíce kvalitních za studena lisovaných olej + Omega 3.
  • Pokud se další den cítíte stabilní, tz. nejste unavení, nemáte hlad a chutě, máte dostatek energie, cítíte se dobře ve svém těle, nemáte chutě na sladké, nemáte hlad mezi jídly, potom můžete naskočit do původního režimu, tedy zpět do přísné redukční fáze.

Další článek Oslavy a hřešení v přísné redukční fázi Metabolic Balance zde>>

Oslavy a hřešení při hubnutí v přísné fázi Metabolic Balance

Oslavy a hřešení při hubnutí v přísné fázi Metabolic Balance