Tak tohle je velmi zajímavá chuťová kombinace. Recept pochází z našich kurzů zdravého vaření podle principů metabolic balance®, z dílny kolegyně  Irenky Honzákové, spoluautorky Metabolické kuchařky a je vhodný pro hubnutí, nastartování metabolizmu a podporu celkového zdraví. Jídlo je hotové za chvilku a je vhodné i pro přísnou redukční a úpravnou fázi pro klienty, kteří vlastní svůj jídelní plán metabolic balance®.  Stačit vám bude jenom pár ingrediencí. Výhodou je snadná a rychlá příprava.

Co budete potřebovat za suroviny?

Pro t z vás, kteří nemáte svůj osobní jídelní plán metabolic balance®, vypracovaný na základě vašich laboratorních hodnot , použijte v závorce uvedené doporučené gramáže

  • 1 porce zeleniny: špenát, mrkev (cca 130-160g)
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžíce cibule nebo šalotky
  • 1 porce sýru Kaškaval (cca 80-110g)
  • zeleninový bujon (nemusí být)

Postup a příprava

  1. Sýr nakrájejte na kostky.
  2. Mrkev uvařte v zeleninovém bujonu aldente.
  3. Čerstvý špenát spařte horkou vodou a osolte.
  4. Cibuli nakrájejte ne úplně nadrobno a opečte na pánvi. Přidejte špenát, mrkev na krájenou na kolečka, promíchejte a přidejte polovinu sýra.
  5. Servírujte na talíři a posypte druhou polovinou sýra.

Tip

Sýry zahřátím pustí mléčnou vodu, tak ho moc neprohřívejte.

Doplňte celozrnným žitným chlebem (pro celiaky je vhodný chléb z celozrnné rýžové mouky a nebo rědji nic).

Teplý špenátový salát se sýrem Kaškaval | recept na hubnutí podle programu metabolic balance®

Teplý špenátový salát se sýrem Kaškaval | recept na hubnutí podle programu metabolic balance®