Vánoce se blíží a tak se blíží i naše výzva – jak zvládnout a zároveň si plně užít vánoční čas i přesto, nebo právě proto, že dodržujete svůj program Metabolic balance®. Sestavila jsme pro vás seznam mých osvědčených tipů a triků, které vám pomohou udržet si svou váhu přes vánoční svátky. Pokud se podle těchto rad budete řídit, pravděpodobně se vám nepodaří zhubnout, ale rozhodně by číslo na váze mělo zůstat po Vánocích takové, jaké jste tam viděli před svátky.

Dejte si reálný cíl

Pro každou skupinu, kterou uvádím níže mlže být reálný cíl jinak interpretovaný. Jaké tedy máte možnosti?

I) Pokud jste se rozhodli začít těsně před vánoci

Jste stateční a odhodlaní. Je to samozřejmě možné, i když se to moc nedoporučuji. Za prvé, v programu Metabolic balance® jde především o vnímavost. Jediný způsob, jak zjistit, jak určité potraviny opravdu ovlivňují vaše zdraví, je pozorně sledovat své reakce během aspoň třicetidenního vyloučení a následného období opětovného zavádění. Ale když přicházejí svátky, nemáme čas ani chuť pozorně sledovat nic – jednoduše je mnohem těžší dát Metabolic balance® potřebnou energii a pozornost, které si zaslouží.

Svátky se všemi akcemi, dárky a cestováním, lahůdkami a pokušeními jsou dost stresující samy o sobě. Pustíte-li se v tomto náročném období do tak přísného programu jako je Metabolic balance®, nebudete to mít úplně snadné. I když musím říct,

JE TO VŠE V HLAVĚ!   Pokud máte jasný cíl, velkou motivaci a ještě větší odhodlání, můžete zvládnout toto období velmi dobře. 

Doporučuji: V takovém případě se držte tedy striktně svého jídelního plánu, dodržujte přesné gramáže  a pestré kombinace, včetně všech doporučených pravidel. Chovejte se stejně, jako v běžných dnech. Užívejte si svátky JINAK. A uvědomujte si, že svátky nejsou o dárcích, ani o „přejídání“.

Dejte sami sobě a svému milovanému tělu ten nejkrásnější dárek – to nejlepší a nejzdravější jídlo. 

II) Pokud jste v udržovací fázi

Je rozumné přes vánoční svátky zmírnit své nároky na hubnutí a stanovovat si reálné cíle – například nezhubnout, ale ani nepřibrat, a po novém roce opět začít s rozumným příjmem stravy a zvýšenou mírou pohybu. Nemá cenu se trápit a dopředu si stanovovat pravidla, o kterých víte, že je stejně nedodržíte.

Doporučuji: Snažte se i během svátky dodržovat všechna pravidla, která pomáhají tělu se vyrovnat i s některými „uklouznutími“. Všechny tato pravidla mají svá logická a hluboká opodstatnění. Pro ty z vás, kteří nemáte svůj osobní jídelní plán Metabolic balance®, vystavený na základě vašich laboratorních hodnot, se více o těchto principech dozvíte v eBooku, který si můžete stáhnout ZDARMA – 9 tipů jak upravit (nebo udržet) svoji váhu

III) Pokud dodržujete program více  jak 30 dnů, ale jste čerstvě v přísní fázi

Můžete se rozhodnout různě. Zvolit můžete buď variantu I) nebo možnost II). Já sama bych se přimlouvala, vzhledem k zatím ve,mi krátké době v programu Metabolic balamce®, k variantě první, tedy I). Můžete být mírně liberálnější, ale opravdu jen mírné.

Co hrozí?

Pokud jste zatím jen krátce v přísné fázi tak hrozí spíše takové to „utržení se ze řetězu“.  A to by byla škoda. Už jste věnovali dostatek úsilí této změně, tak si to nenechte během svátků pokazit.

Možností, jak zvládnout svátky je opravdu hodně. Ale když to shrnu v pár větách, tak je to pro nás, co jíme podle principů Metabolic balance® takto:

  • Buď si to s mírou vše užijte a po svátcích se vraťte na čas do přísné fáze, než se dostanete do stavu před vánoci.
  • Nebo buďte zcela striktní a vše pečlivě dodržujte, přesně podle plánu. Užijte si svátky sdílením čehokoli jiného, než je nezdravé jídlo či alkohol. 
  • Nebo se snažte dodržovat vše, jak to půjde nejlépe a jenom občas  a příležitostně vybočte z vašeho plánu dle doporučení 3. fáze.

Jak to mám já? 80 na 20

Já jsem již sedmým rokem v udržovací fázi. Můj optimál během svátků je, že  80% dodržuji vše dle Metabolic balance® a 20% si odbočím a vybočím. No a po vánocích se vracím na 30 dnů do přísné fáze. Povánoční restart mi vždy velmi uleví.

Tak držím palce, ať to zvládnete v pohodě, stejně jako já a jiní ostřílení dlouholetí klienti.

S láskou Bára

Mých 18 tipů jak přežít vánoce v pohodě a nepřibrat

  • Připravte si sváteční menu dle principů Metabolic balance® – stáhnout si ho můžete zdarma ZDE>>
  • Připravte si své zdravé Metabolic balamce® cukroví a dejte mu přednost před běžným cukrovím ze zabijácké kombinace mouky, tuku a cukru. Další recepty najdete ZDE>>
  • Držet na uzdě alkohol – méně je někdy více. Pokud už se chystáte pít alkohol – nikdy ne na lačno!!! Vždy si dejte před požitím alkoholu trošku bílkoviny (pár mandlí, ořechů, sýra, šunky apod.).Alkohol zapíjejte vždy dostatečným množstvím vody.
  • Jezte své přiměřené porce ve správných kombinacích, jak máte uvedeno ve vašem plánu  – nepřejídejte se!
  • Zařazujte procházky a pohyb. Pokud sníte něco navíc, jděte hned na rychlou procházku. „Něco za něco!“
  • Jezte i během svátků 3x denně.
  • Mezi jídly dodržujte stále pauzu min. 5 hodin. dejte svému tělu čas a prostor vše dotrávit, vstřebat a detoxikovat.
  • V této 5ti hodinové pauze pijte co nejvíce čisté vody.
  • Každé jídlo, a to i to případně nezdravé (a zvláště to!), začínejte několika sousty bílkoviny.
  • Bílkoviny mezi sebou v jednom jídle nikdy nemíchejte. Jezte pouze 1 druh bílkoviny.
  • Po jídle si dejte 1 druh ovoce, na místo zákusku.
  • Každé vaše jídlo by mělo i během svátků obsahovat 1 bílkovinu + mix zeleniny + nepovinný krajíček žitného chleba + 1 druh ovoce jako zákusek.
  • Omezte potraviny s vysokým obsahem cukrů (a to i těch tzv. „zdravých“).
  • Omezte sacharidy se střední a vysokou glykemickou zátěží.
  • Volte potraviny s nízkou glykemickou zátěží (nižší než 10). Seznam si můžete stáhnout ZDE>>
  • Naučte se ve společnosti hrát „mimikry“. To znamená – dělejte jako že jíte a pijete to samé, co ostatní. neupozorňujte na to, že jíte jinak. Jídlo nemusíte dojíst a alkohol nemusíte vypít. Můžete to někde nenápadně odložit.
  • Naučte se bez nějakého zdlouhavého vysvětlování říkat NE, děkuji … To zabírá celkem dobře. Čím méně upozorňujete na svoji odlišnost, tím méně si jí ostatní všimnou a vyhnete se hloupým řečem.
  • Dejte sami sobě a svému tělu dárek. Obdarujte ho zdravým, metabolicky vstřícným jídlem – právě ono si zaslouží během svátků nejcennější dárek.

Další článek na téma svátky a Metabolic balance® si můžete přečíst ZDE>>

Krásné Metabolic balance sváteční dny

Krásné Metabolic balance sváteční dny – s láskou Bára

© Barbora Wolfová Balcarová – Metabolic Balance®

Použití textů a fotografií:

Vzhledem k tomu, že fotografie jsou mé osobní vlastnictví je jejich případné další použití možné pouze s mým osobním souhlasem.

Pro tištěná média — použití nezměněných textů je zdarma s podmínkou uvedení zdroje a s mým osobním souhlasem
Pro online média — možné je použít pouze úvodní čast textu v podobě upoutávky (cca v délce perexu nebo jednoho odstavce) a pro zbytek textu odkazovat na web www.vitalnienergie.cz s mým osobním souhlasem