Ano, občas se právě tohle stane. Prostě program metabolic balance® z nějakého důvodu přerušíte. Na pár dnů, na pár týdnů, až měsíců či roků. Začali jste program metabolic balance® dodržovat s plným nasazením a odhodláním, ale BOHUŽEL..! Přišla vám do toho nečekaně třeba delší dovolená, či pobyt v nemocnici, daleká cesta, nebo nějaké osobní či pracovní starosti, kdy jste neměli sebemenší chuť věnovat se změně stravovacích návyků. Nebo za to mohlo jen nějaké krátkodobější období „bez vůle“, kdy jste prostě přestali dodržovat metabolicky vstřícné principy a vrátili se na čas k původnímu způsobu stravování. Ať tak či onak, ať bylo „přerušení“ na déle nebo na krátko, v tomto článku najdete způsob, jakým znovu správně „naskočit“ a začít.

Všimla jsem si, že se tohle stává celkem často. Vždyť jsem jenom lidé a dobrým jedlíkem se člověk nestává ze dne na den. Naučit se jíst správně a vstřícně k potřebám svého těla je prostě dlouhodobý proces. Je to většinou proces vzletů, ale i větších či menších pádů, a nového „povstávání“, je to prostě cesta. A určitě by to měla být cesta, kterou nikdy nevzdáme – může totiž být krásná, dobrodružná a vzrušující, v závislosti na situaci. Musím říct, že během svého života jsem nikdy neviděla s jakoukoliv jinou dietou tolik úspěchů, jako s programem metabolic balance®.

Bohužel, někteří klienti se při prvním větším, ale i menším „selhání“, jakoby stydí nebo obávají přijít posléze na konzultaci. Proto ji ze dne na den zruší a omluví se bez udání důvodu, s tím, že se později ozvou, nebo jakoby „zaponenou“ dorazit, a nebo zcela přestanou komunikovat  Jiní jsou upřímní a své důvody svému poradci sdělí a s těmi je možné potom pracovat dále, inspirovat je a motivovat, jak přerušení či situaci zvládnout. Ti, kteří se tzv. „odstřihnou“ a přestanou komunikovat, se  tak tohoto druhu podpory a motivace sami vzdávají – a to je velká škoda.

Snažte se sami aktivně udržovat kontakt a komunikaci se svým poradcem. Nečekejte na to, až se vám ozve on, aby se zeptal jak vám to jde. Uvědomte si, že Váš poradce má většinou na starosti ještě i mnoho dalších klientů, kterým poskytuje podporu – a tak není možné, aby každého zvláště kontaktoval a mnohdy se i „doprošoval“ o nějaké zprávy „z bojiště“ či o to, aby vám mohl poradit. Jsem přesvědčená, že mnozí poradci vám velmi rádi pomohou s čímkoli, pokud projevíte svůj zájem a budete-li je aktivně sami kontaktovat a komunikaci s nimi vyžadovat. Proto – buďte v této komunikaci vy ti aktivnější – opravdu není v silách poradců, kteří mají na starosti další lidičky, obvolávat nebo psát každému, kdo u nich program absolvuje.

Starý nebo nový plán? Původní plán nebo update plánu?

Pokud máte svůj plán metabolic balance® vystavený před delší dobou, ptáte se často, zda ho můžete použít znovu nebo zda je nutné nechat si vystavit plán nový, tedy udělat update plánu.

Kdy původní jídelní plán?

Pokud jste neprodělali nějaké važné onemocnění, nebo neprošli nějakou větší hormonální změnou (těhotenství, menopauza nebo dospívání), nebo se „nepřestěhovali na rovník či k Eskymákům“, tedy do zcela odlišného podnebí, zkusila bych nejprve začít s původním plánem.

Kdy update jídelní plán?

Až pokud by tento plán na vás nefungoval a vy neviděli žádné výsledky, stojí za zvážení nechat si udělat update plánu – tedy nechat si vystavit plán nový, opět na základě vašich aktuálních krevních hodnot. Pokud máte zájem o update plánu, můžete se domluvit se svým původním poradcem, nebo si můžete vybrat i poradce jiného, který vám bude více vyhovovat. To je na vás.

Jak to má já?

Já sama jsem si nechala během 8 let vystavit již 3 jídelní plány – a musím říci, že jsou si dost podobné. Ale mám klienty, u kterých je update plánu dost odlišný. Metabolizmus je totiž dynamický systém, který se může proměňovat v závislosti na mnoha faktorech (viz. výše), ale často se základní parametry zas tak moc nemění.

Ať budete pracovat s původním či novým plánem, využijte 6 následujících tipů postupu

6 tipů jak postupovat pokud přerušíte program metabolic balance®

1) Pokud přerušíte program metabolic balance®, měli byste o tom dát v první řadě vědět svému poradci

Dejte vědět o situaci, kterou prožíváte hned svému poradci. Nedomnívejte se, že to zvládnete sami. Mnohdy vám rozhovor s poradcem může pomoci naskočit rychleji zpět, uvědomit si své motivace, připomenout si a pojmenovat důvody, proč jste do toho původně šli. Váš poradce vás totiž může podpořit, inspirovat či pomoci najít způsob, jak pokračovat dále…

Neošizujte sami sebe o tuto podporu, kterou je vám váš poradce připraven poskytnout a kterou jste si předplatili. Pokud plánujete restart po opravdu dlouhé pauze, kdy již nemáte nárok na schůzky s poradcem, můžete se s ním domluvit na dalších, placených návštěvách. Využijte jeho podporu, komunikujte upřímně, sdělte poradci, co prožíváte, hovořte i svých pocitech y myšlenkách – neuzavírejte se sami do sebe, a hlavně!!! Nevzdávejte to!!!

2) Určete si termín, kdy znovu začnete, pěkně od začátku – nanovo!

Otevřete svůj kalendář, vezměte tužku, „rozum do hrsti“ a napište si tlustou fixou kdy plánujete nový začátek. Naplánujte si minimálně 30 dnů „bez uklouznutí“! Lépe až 3 měsíce! Naprogramujte si to ve své hlavě! Nejen hubnutí, ale jakékoli změny, musí být nejprve jasně specifikované a naplánované ve vaší hlavě. Ptotom vezměte svůj jídelní plán, prostudujte ho co nejpečlivěji a začněte!

Zkuste se spojit se svým původním poradcem a požádejte ho znovu o podporu. Buď si předplatíte celý program od začátku, i s novým jídelním plánem, nebo pokud budete pracovat s původním jídelníčkem, můžete si u něj platit jednotlivé konzultace. Také je možnost, že začnete pracovat samostatně, a v tomto případě doporučuji využít Členské sekce a podpory ON-LINE, která je vhodná právě pro klienty, kteří chtějí znovu začít, program si zopakovat, a mít maximum aktuálních informací bez toho, aniž by museli docházet k poradci do poradny.

  • Pokud již máte přístupy do této členské sekce z dřívějška, stačí, když se začnete jednotlivými lekcemi probírat postupně sami. Není tedy nutné si zakoupit přístupy do členské sekce opakovaně.

Objednat si tuto ON-LINE podporu můžete ZDE>>

3) Začněte vždy dvěma očistnými dny první fáze

Pokud máte jasný termín, začněte. Pokud jste program přerušili, nebo jen více hřešili, tak využijte 1 nebo 2 dnů přípravné fáze vždy, jako „startovních dnů„. Pročištění trávicího traktu, po období  „jídel mimo plán“, bývá pro tělo skvělou přípravou. Nezapomeňte si pročistit také tlusté střevo – to je nejdůležitější součást celého trávicího traktu, která má vliv na to, jak vám půjde hubnutí a jak se u toho budete cítit. Čisté tlusté střevo po období „hřešení“ = základ zdravého a příjemného hubnutí, lepšího vstřebávání živin a navíc podporuje významně i pocit sytosti. Pokud máte ovšem pocit, že jsou tyto 2 přípravné dny překážkou, tak vydržte aspoň jeden čistící den!

4) Pokračujte přísnou fází!

Pokud jste program přerušili na krátko, pokračujte po prvních 2 dnech přípravné fáze přísnou fází, ale  nevynechávejte tuky !!! Ba právě naopak – co nejpečlivěji je zařazujte, a to hned od počátku. Tuky se doporučují vynechat na prvních 14 dnů max. 1x do roka – ne častěji! .Také dodržujte přesné gramáže, výběr doporučených potravin, jejich přesné kombinace a hlavně dodržujte co nejpečlivěji i všechna pravidla programu metabolic balance®! Jezte co nejpestřeji, pište si svůj jídelníček, jídla aranžujte a foťte, sdílejte své zkušenost v podpůrných skupinách na facebooku

5) Až se budete blížit ke svému cíli, přejděte do 3. přechodové fáze – přesně dle doporučení v jídelním plánu, nebo se držte doporučení v mé podpůrné členské sekci on-line

Pokud se již přibližujete ke svému cíli, tak klidně přejděte do  3. odlehčené, přechodové fáze, kdy si potraviny ještě stále važíte, ale již můžete použít rozšířený seznam potravin a jedním jídlem v týdnu si mírně, zlehýnka „zahřešit“. Nic se však nemá přehánět – proto zdůrazňuji, že ve 3. fázi nejsou povoleny žádné celé  „pig days“, tedy celodenní hřešící orgie, ale pouze jedno jídlo „mimo plán“ za týden! Ale zatím víc NIC!!!

6) Až budete u svého cíle, přejděte do 4. udržovací fáze – přesně dle doporučení v jídelním plánu, nebo doporučení v mé podpůrné členské sekci on-line.

Ve chvíli, kdy jste se ocitli u svého cíle, tak přejděte do této 4. udržovací, ve které začínáte zvyšovat postupně gramáže bílkovin a zeleniny až o 50%. Začínáte experimentovat s novými zdravými potravinami, tedy využívat další zdravé, metabolicky vstřícné potraviny, které jste doposud ve svém plánu neměli a příležitostně dáte pro zpestření nějaké to „jídlo mimo plán“.

Pro hřešení platí pravidla 4. fáze, která určitě nepodceňujte, chcete-li si výsledky udržet. Tedy pokud plánujete „hřešení“, vynechte během dne u ostatních jídlem chleba a ovoce a pijte běhe dne hodně vody.  S ničím to raději nepřehánějte – méně je někdy více. A dostanete-li se na hodně šikmou plochu, nebo úplně sklouznete dolů – pak vám nezbývá, nže opět, znovu začít – viz. bod 1) 2) 3) a 4).

Můžete to brát také jako cykly, které se prostě dějí. Fajn je, že pokud chcete, můžete je řídit. A pamatujte si, ře tuky lze na 14 dnů vynechat pouze 1x do roka, nikoli častěji.

8 pokynů pro „hřešení“, nebo-li „vybočení z pravidel“ si zopakujte ZDE>>

Já to většinou dělám tak, že mám naplánované do roka 2 – 4 cykly s 1. – 4. fází.

  • Po vánocích (leden nebo únor),
  • potom na jaře (květen),
  • další po dovolených (v září)
  • a někdy si přidám ještě jeden cyklus před vánoci (v listopadu).

A tu 14 denní fázi bez tuků zařazuji pouze 1x do roka, většinou na jaře, kdy je již teploučko a tělu tolik ty tuky nechybí!

Díky tomu mám zajištěno, že si svoji váhu velmi snadno udržuji a navíc cíleně pěstuji i svoji vůli.

Pokud patříte k lidem, kteří přerušili program metabolic balance® již před dlouhou dobou, a nejste nebo nechcete být v kontaktu se svým původním poradcem, můžete také využít mé on-line podpůrné členské sekce, která vás provede krok za krokem programem znovu, od začátku.

Postup ve zkratce

  1. Pokud máte plán již několik starý, a máte zájem o update vašeho jídelního plánu, můžete to učinit také ZDE>>. Stačí si vybrat i jakou formu programu máte zájem, zda s osobními návštěvami u mě v poradně, nebo on-line verzi, tedy program s osobním koučingem na dálku.
  2. Pokud jste program metabolic balance absolvovali v mé poradně a chcete svůj update plánu, napište mi na barbora@cordeus.cz, na váš nový plán vám poskytnu slevu 10% slevu 😉.
  3. Pokud nejste mí původní klienti, můžete si objednat update plánu níže, dle vašich preferencí…

Program metabolic balance ON-LINE v hodnotě 8.500 Kč ZDE>>

Program metabolic balance KOUČ v hodnotě 8.900 ZDE>>

© Barbora Wolfová Balcarová – Metabolic Balance®

Použití textů a fotografií: Vzhledem k tomu, že fotografie jsou mé osobní vlastnictví je jejich případné další použití možné pouze s mým osobním souhlasem.

Pro tištěná média: použití nezměněných textů je zdarma s podmínkou uvedení zdroje a s mým osobním souhlasem.

Pro online média: možné je použít pouze úvodní čast textu v podobě upoutávky (cca v délce perexu nebo jednoho odstavce) a pro zbytek textu odkazovat na web www.vitalnienergie.cz s mým osobním souhlasem.