Ano, občas se právě tohle stane. Prostě program Metabolic Balance® z nějakého důvodu přerušíte. Na pár dnů, na pár týdnů, někdy na několik měsíců či dokonce roků. Začali jste program Metabolic Balance® dodržovat s plným nasazením a odhodláním, ale BOHUŽEL..! Přišlo vám do toho nečekaně NĚCO, co vás z té nastoupené cesty směr „Skvělá postava, skvělé zdraví a skvělá energie“ svedlo někam jinam a vy jste prostě zabloudili. Mohla to být třeba dovolená, pobyt v nemocnici, daleká cesta nebo nějaké osobní či pracovní starosti, kdy jste neměli sebemenší chuť se změně stravovacích návyků jakkoli věnovat. Nebo za to mohlo jen nějaké krátkodobější období „bez vůle“, kdy jste prostě přestali dodržovat metabolicky vstřícné principy a pomalu, nenápadně sklouzli k původnímu způsobu stravování. Ať tak či onak, v tomto článku najdete způsob, jakým znovu správně „naskočit“ a začít.

Všimla jsem si, že se tohle stává celkem často. Vždyť jsem jenom lidé a dobrým jedlíkem se člověk nestává ze dne na den. Naučit se jíst správně a vstřícně k potřebám svého těla je prostě dlouhodobý proces. Je to většinou proces vzletů, ale i větších či menších pádů, a nového „povstávání“, je to prostě cesta. Představte si jako cestu na nějaké vysněné místo, třeba na Bali. Tady je to ale cesta za Skvělou postavou, skvělým zdravím a skvělou energií“. Pokud chcete k cíli dojít, tak určitě by to měla být cesta, kterou nikdy nevzdáte. Ano, nemusí být přímočará, ani nejsnazší, ale může být krásná, dobrodružná i vzrušující (v závislosti na situaci). Hlavní je nespustit z očí a mysli ten svůj cíl. A musím říct, že během svého života jsem nikdy neviděla s jakoukoliv jinou dietou tolik úspěchů, jako s programem Metabolic Balance®.

Bohužel, někteří klienti se při prvním větším, ale i menším „selhání“, jakoby stydí nebo obávají přijít posléze na konzultaci. Proto ji ze dne na den zruší a omluví se bez udání důvodu, s tím, že se později ozvou, nebo jakoby „zapomenou“ dorazit, a nebo zcela přestanou komunikovat.  Jiní jsou upřímní a své důvody svému poradci sdělí a s těmi je možné potom pracovat dále, inspirovat je a motivovat, jak přerušení či situaci zvládnout. Ti, kteří se tzv. „odstřihnou“ a přestanou komunikovat, se tak tohoto druhu podpory a motivace sami vzdávají – a to je velká škoda.

Doporučuji – snažte se sami aktivně udržovat kontakt a komunikaci se svým poradcem. Váš poradce je tady pro vás. Pokud z programu vypadnete a je tak přerušena kontinuita v komunikaci, nečekejte na to, až se vám poradce sám ozve, aby se zeptal jak vám to jde, jak se máte. Většina poradců má na starosti ještě i mnoho dalších klientů, kterým poskytuje podporu – a tak není v jeho silách, aby každého zvláště kontaktoval a často se i „doprošoval“ o nějaké zprávy „z bojiště“ či o to, aby vám mohl poradit. Jsem přesvědčená, že mnozí z nás poradců a průvodců vám velmi rádi pomohou s čímkoli, pokud projevíte svůj zájem a budete-li je aktivně sami kontaktovat a komunikaci s nimi vyžadovat. Proto – buďte v této komunikaci vy ti aktivnější – opravdu není v silách poradců, kteří mají na starosti další lidičky, obvolávat nebo psát každému, kdo u nich program absolvuje a náhle ho přeruší.

Starý nebo nový plán? Původní plán nebo update plánu?

Pokud máte svůj jídelní plán Metabolic Balance® vystavený před delší dobou, ptáte se často, zda ho můžete použít znovu nebo zda je nutné nechat si vystavit plán nový, tedy udělat update plánu.

Kdy použít původní jídelní plán?

Původní jídelní plán můžete zkusit znovu použít v případě, že se ve vašem životě nic moc nezměnilo.

  • pokud jste neprodělali nějaké važné onemocnění
  • pokud se výrazně nezměnila vaše zdravotní anamnéza
  • pokud jste neprošli zásadní hormonální změnou (těhotenství, menopauza nebo dospívání)
  • pokud vás nezasáhlo nějaké hlubší trauma, které by vám do života přineslo vysokou míru stresu
  • pokud jste se nepřestěhovali z Čech např. na rovník nebo za polární kruh (tedy do zcela odlišného podnebí)

Potom můžete na 4 týdny vyzkoušet jíst podle původního jídelníčku.

Kdy je vhodnější update jídelní plán?

Nový jídelní plán je vhodný

  • pokud nefunguje ten původní, tedy pokud jste jste nezaznamenali žádné výsledky
  • pokud je původní plán starší pěti let
  • pokud jste prodělali nějaké važné onemocnění
  • pokud se výrazně změnila vaše zdravotní anamnéza
  • pokud jste prošli zásadní hormonální změnou (těhotenství, menopauza nebo dospívání)
  • pokud vás zasáhlo nějaké hlubší trauma, které by vám do života přineslo vysokou míru stresu
  • atd.

Potom je vhodné nechat si udělat update plánu – tedy nechat si sestavit plán nový, na základě aktuálních krevních hodnot a celkové zdravotní anamnézy. Pokud máte zájem o nový jídelní plán, můžete se domluvit buď se svým původním poradcem, nebo si můžete vybrat poradce jiného, který vám bude více vyhovovat. Tato volba je na vás.

Pokud tedy máte jídelní plán starý např. 6 let, bude vhodnější udělat jeho update, protože tělo se za těch 6 let mohlo metabolicky, hormonálně i zdravotně dost proměnit. Metabolizmus je dynamický systém a reaguje na mnohé věci a situace, které v životě prožíváme.

Jak to mám já?

Já sama jsem si nechala během 12 let sestavit již 3 jídelní plány. Musím říci, že jsou si dost podobné. Ale mám klienty, u kterých je nový plán zásadně odlišný. Metabolizmus je totiž dynamický systém, který se může proměňovat v závislosti na mnoha faktorech (viz. výše), ale u některých lidí se základní parametry zas tak moc nemění.

Ať budete pracovat s původním nebo novým plánem, využijte 6 následujících tipů postupu

6 tipů jak postupovat pokud přerušíte program Metabolic Balance®

1) Pokud přerušíte program Metabolic Balance®, měli byste o tom dát v první řadě vědět svému poradci

Dejte vědět o situaci, kterou prožíváte hned svému poradci. Nedomnívejte se, že to zvládnete sami. Mnohdy vám rozhovor s poradcem může pomoci naskočit rychleji zpět, uvědomit si své motivace, připomenout si a pojmenovat důvody, proč jste do toho původně šli. Váš poradce vás totiž může podpořit, inspirovat či pomoci najít způsob, jak pokračovat dále…

Nešiďte sami sebe o tuto podporu, kterou je vám váš poradce připraven poskytnout a kterou máte v rámci programu předplacenou. Pokud plánujete restart po opravdu dlouhé pauze (několik let), kdy již nemáte nárok na schůzky s poradcem, můžete se s ním domluvit na dalších, placených návštěvách. Využijte jeho podporu, komunikujte upřímně, sdělte poradci, co prožíváte, hovořte i svých pocitech i myšlenkách – neuzavírejte se sami do sebe, a hlavně!!! Nevzdávejte to!!!

Pokud vám spolupráce s vaším poradcem nevyhovovala, najděte si jiného, se kterým jste na jedné vlně a máte v něj důvěru. Pokud byste měli zájem o spolupráci se mnou, moc mě to těší a ráda se vám budu věnovat. Napište mi a domluvíme se, co pro vás mohu udělat.

2) Určete si termín, kdy znovu začnete, pěkně od začátku – nanovo!

Otevřete svůj kalendář, vezměte tužku, „rozum do hrsti“ a napište si tlustou fixou, kdy plánujete nový začátek. Naplánujte si minimálně 30 dnů „bez uklouznutí“! Lépe až 3 měsíce! Naprogramujte si to ve své hlavě! Nejen hubnutí, ale jakékoli změny, musí být nejprve jasně specifikované a naplánované ve vaší hlavě. Potom vezměte svůj jídelní plán, prostudujte ho co nejpečlivěji a začněte!

Zkuste se spojit se svým původním poradcem a požádejte ho znovu o podporu. Buď si předplatíte celý program od začátku, i s novým jídelním plánem, nebo pokud budete pracovat s původním jídelníčkem, můžete si u něj platit jednotlivé konzultace.

Pokud pracujete samostatně můžete využít mého tzv. virtuálního průvodce, což je tato Členská sekce a podpora ON-LINE, která je vhodná právě pro klienty, kteří chtějí znovu začít, program si zopakovat, a mít maximum aktuálních informací bez toho, aniž by museli docházet k poradci do poradny.

  • Pokud již máte přístupy do této členské sekce z dřívějška, stačí, když se začnete jednotlivými lekcemi probírat postupně sami. Není tedy nutné si zakoupit přístupy do členské sekce opakovaně.
  • Pokud máte zájem o přikoupení on-line konzultací, napište mi.

OBJEDNAT ON-LINE PODPORU MŮŽETE ZDE>>

3) Začněte vždy dvěma očistnými dny první fáze

Pokud máte jasný termín, začněte. Pokud jste program přerušili, nebo jen více hřešili, tak využijte 1 nebo 2 dnů přípravné fáze vždy, jako „startovních dnů„. Pročištění trávicího traktu, po období, kdy jste jedli více „mimo plán“, bývá pro tělo skvělou přípravou. Nezapomeňte si pročistit také tlusté střevo – to je nejdůležitější součást celého trávicího traktu, která má vliv na to, jak vám půjde hubnutí a jak se u toho budete cítit. Čisté tlusté střevo po období „hřešení“ = základ zdravého a příjemného hubnutí, lepšího vstřebávání živin a navíc podporuje významně i pocit sytosti. Pokud máte ovšem pocit, že jsou tyto 2 přípravné dny překážkou, tak vydržte aspoň jeden čistící den!

4) Pokračujte přísnou fází!

Pokud jste program přerušili na krátko, pokračujte po prvních 2 dnech přípravné fáze přísnou fází, ale  nevynechávejte tuky !!! Ba právě naopak – co nejpečlivěji je zařazujte, a to hned od počátku. Tuky se doporučují vynechat na prvních 14 dnů max. 1x do roka – ne častěji! Poslechněte si video k zařazení tuků zde>>.

Dodržujte pitný režim!!! Ten je Alfou a Omegou úspěšného hubnutí.

Také dodržujte přesné gramáže, výběr doporučených potravin, jejich přesné kombinace.

Dodržujte co nejpečlivěji i všechna pravidla programu Metabolic Balance®!

Jezte co nejpestřeji, pište si svůj jídelníček, jídla aranžujte a foťte, sdílejte své zkušenost v podpůrných skupinách na facebooku. Využijte mojí pracovní Facebookové skupiny

Využijte inspiraci v podobě eBooku Můj ukázkový hubnoucí jídelníček na 30 dnů.

Ukázkový jídelníček na hubnutí pro 30 dnů

 

5) Až se budete blížit ke svému cíli, přejděte do 3. přechodové fáze – přesně dle doporučení v jídelním plánu. Rozšířená doporučení k 3. fázi najdete v mé podpůrné členské sekci on-line

Pokud se již přibližujete ke svému cíli, tak klidně přejděte do  3. odlehčené, přechodové fáze, kdy si potraviny ještě stále važíte, ale již můžete použít rozšířený seznam potravin a jedním jídlem v týdnu si mírně, zlehka „zahřešit“. Nic se však nemá přehánět – proto zdůrazňuji, že ve 3. fázi nejsou povoleny žádné celé  „pig days“, tedy celodenní hřešící orgie, ale pouze jedno jídlo „mimo plán“ za týden! Ale zatím víc NIC!!!

6) Až budete u svého cíle, přejděte do 4. udržovací fáze – přesně dle doporučení v jídelním plánu. Rozšířená doporučení pro 4. fázi najdete v mé podpůrné členské sekci on-line.

Ve chvíli, kdy jste se ocitli u svého cíle, tak přejděte do této 4. udržovací, ve které začínáte zvyšovat postupně gramáže bílkovin a zeleniny až o 50% . Ne naráz! Ale každý týden přidáte 10g k bílkovině a 10g k zelenině. Až si najdete svoji optimální porci.

Můžete také začít experimentovat s novými zdravými potravinami, tedy využívat další zdravé, metabolicky vstřícné potraviny, které jste doposud ve svém plánu neměli a příležitostně dáte pro zpestření nějaké to „jídlo mimo plán“. Tady se jedná hlavně o přirozené druhy bílkovin, zeleniny a ovoce. Doporučuji nadále držet na uzdě všechny druhy běžných „bílých“ příloh.

Pro hřešení platí pravidla 4. fáze, která určitě nepodceňujte, chcete-li si výsledky udržet. Tedy pokud plánujete „hřešení“, vynechte během dne u ostatních jídlem chleba a ovoce a pijte běhe dne hodně vody.  S ničím to raději nepřehánějte – méně je někdy více. A dostanete-li se na hodně šikmou plochu, nebo úplně sklouznete dolů – pak vám nezbývá, nže opět, znovu začít – viz. bod 1) 2) 3) a 4).

Můžete to brát také jako cykly, které se prostě dějí. Fajn je, že pokud chcete, můžete je řídit. A pamatujte si, že fázi bez tuků/ olejů se doporučuje zařdit pouze 1x do roka, nikoli častěji.

8 pokynů pro „hřešení“, nebo-li „vybočení z pravidel“ si zopakujte ZDE>>

Já to většinou dělám tak, že mám naplánované do roka 2 – 4 cykly s 1. – 4. fází.

  • Po vánocích (leden nebo únor),
  • potom na jaře (květen),
  • další po dovolených (v září)
  • a někdy si přidám ještě jeden cyklus před vánoci (v listopadu).

A tu 14 denní fázi bez tuků zařazuji pouze 1x do roka, většinou na jaře, kdy je již teploučko a tělu tolik ty tuky nechybí!

Díky tomu mám zajištěno, že si svoji váhu velmi snadno udržuji a navíc cíleně pěstuji i svoji vůli.

Pokud tedy patříte k lidem, kteří přerušili program Metabolic Balance® již před dlouhou dobou, a nejste nebo nechcete být v kontaktu se svým původním poradcem, mohla by vám vyhovovat moje tzv. virtuální podpora – on-line podpůrná členská sekce, která vás provede krok za krokem programem znovu, od začátku.

Postup ve zkratce

  • Mám zájem o virtuální podporu on-line. Více ZDE>>
  • Mám zájem nejprve o individuální konzultaci. Více ZDE>>
  • Mám zájem o nový jídelní plán Metabolic Balance. Více ZDE>>
  • Mám zájem o inspiraci – eBook Můj ukázkový jídelníček na 30 dnů. Více ZDE>>
  • Nevíte, co si vybrat? Napište mi>>

Pro další inspiraci si přečtěte článek Proč stojí za to mít svůj osobní jídelní plán Metabolic Balance ZDE>>

© Barbora Wolfová Balcarová – Metabolic Balance®

Použití textů a fotografií: Vzhledem k tomu, že fotografie jsou mé osobní vlastnictví je jejich případné další použití možné pouze s mým osobním souhlasem.

Pro tištěná média: použití nezměněných textů je zdarma s podmínkou uvedení zdroje a s mým osobním souhlasem.

Pro online média: možné je použít pouze úvodní čast textu v podobě upoutávky (cca v délce perexu nebo jednoho odstavce) a pro zbytek textu odkazovat na web www.vitalnienergie.cz s mým osobním souhlasem.