Vhodné i pro přísnou fázi

Hlíva ústřičná  – také ji máte v plánech??? A víte, že obecně pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a cukru v krvi a také přirozeně stimulovat naši imunitu organismu? Zmírňuje chronické infekce, záněty a únavu, strnulost šlach a končetin. Skvěle reguluje peristaltiku střev. Betaglukany, a vůbec vláknina v hlívě, vytvářejí živnou půdu pro probiotické bakterie. Ty pomáhají zlepšit stav střevní mikroflóry a nastolit přirozenou rovnováhu mezi bakteriemi, které nám mohou škodit a těmi, které nám prospívají. Tím nepřímo ovlivňují naši imunitu, protože ve střevech sídlí až 70 % našeho imunitního systému. Zároveň napomáhá při úpravě krevního tlaku, alergii, stresu či celkové zátěži organismu. Ne nadarmo je nazývána Elixírem mládí… Tato polévka je velmi lahodná a chutná!

 Ingredience

  • Porce hlívy ústřičné,
  • cibule,
  • zeleninový vývar,
  • sůl,
  • mletá paprika,
  • pepř,
  • kmín,
  • majoránka,
  • česnek, trocha žitné mouky na jíšku, nebo použijte k azhušětní rozemletý knäckbrot čo rozdrobený žitný chleba
  • Porce zeleniny: paprika, rajče, řapíkatý celer (nebo jiná vaše oblíbená zelenina)

Postup

Na trošce oliv. oleje orestujte nadrobno nakrájenou cibuli. Zaprašte ji žitnou moukou, přidejte papriku a osmahněte ji. Jíšku zalijte zeleninovým vývarem a nechte 30 minut provařit. Česnek prolisujte do polévky. Přidejte sůl, pepř, kmín i majoránku.

Do polévkového základu přidejte na nudličky nakrájenou zeleninu, osmahnutou hlívu ústřičnou a vše společně provařte.
Hotovou  polévku na talířích můžete dozdobit čerstvou majoránkou nebo petrželkou. Podávejte se žitným chlebem…

Tip

Polévku lze připravit i bez mouky. Místo ní povařte v polévce do měkka oloupanou cuketu, která polévku krásně zahustí (v polévkovém základu ji poté rozmixujte ještě před přidáním dalších ingrediencí. Tím získáte krémovitou strukturu polévky).

 Dobrou chuť s metabolic balance…

hliva polevka

Recept jsme čerpali od Anny Margarian, poradkyně metabolioc balance Prague